 |
OO-SKG FERRY FLIGHT |
 |
Το ferry flight του OO-SKG έγινε από 3 χειριστές (Domeniconi Papadakis Alessio, Τσόπελας Ηλίας, Chiari Massimo
με "αρχηγό" τον πρώτο), από τις 05-15/05/2004 σε τρεις φάσεις (λόγω καιρού): Amougies (Βέλγιο)-> Genova,
Genova->Ozzano (Bolognia), Ozzano->Τατόι, συνολική διάρκεια 18:35h. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από το ταξίδι αυτό
για τα πληρώματα ήταν ανεπανάληπτη και απερίγραπτη.
Το ferry flight του αεροσκάφους OO-SKG τύπου Reims Cessna F172M είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 04/05/2004
ημέρα Τρίτη, αλλά εξ αιτίας κακοκαιρίας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο Amougies (EBAM) στο Βέλγιο στις 05/05/2004, ημέρα
Τετάρτη. Το πλήρωμα αποτελείτο από τους Domeniconi Papadakis Alessio και Τσόπελα Ηλία.
Ο καιρός ήταν πολύ κακός για τέτοιο ταξίδι και το ξέραμε αφού είχαμε πάρει όλα τα σχετικά METARS και TAFS. Ο
σκοπός μας ήταν να φτάσουμε από το EBAM στην κεντρική Γαλλία με μια πτήση διάρκειας 3:30h για ανεφοδιασμό
και απογείωση ξανά το μεσημεράκι για να προλάβουμε να φτάσουμε direct Μπολόνια με μια πτήση περίπου 4:30h.
Παρόλα αυτά ξυπνώντας το πρωί στο Amougies βλέποντας τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες ξέραμε ότι μάλλον
θα απογειωνόμασταν για μια πτήση μόνο 2:00h.
Ώρα απογείωσης λοιπόν από Amougies (EBAM) 07:20 UTC. Απογείωση από τον διάδρομο 29 με αρκετά μπαγκάζια και καύσιμο για 5:00h
τουλάχιστον με τις extra long δεξαμενές του OOSKG, εντελώς κάθετος άνεμος 16-17Kts, ταχύτητα ανόδου 85MPH και
rate of climb 700FPM. Άνοδος στα 1000' νότιο-ανατολική πορεία και έχουμε overcast
στα 1300-1400'. Ανεβαίνουμε διστακτικά στα 1300' και προσπαθούμε συνεχώς να αποφεύγουμε τα πολύ "μαύρα"
σύννεφα. Περνάμε τα σύνορα Βελγίου-Γαλλίας και κατευθυνόμαστε προς την Reims όπου υποχρεωνόμαστε να
ακολουθήσουμε επακριβώς τα VFR routes και να πετάμε έξω από τα CTRs. Ευτυχώς η βόρεια και ανατολική Γαλλία
είναι αρκετά flat και δεν έχουμε μεγάλο πρόβλημα με τον καιρό. Τα Γαλλικά τοπία είναι ναι μεν χορταστικά σε
πεδιάδες και πράσινο (πολύ πράσινο!!) αλλά το πολύ το flat είναι και λίγο κουραστικό.
Χαρακτηριστικό τοπίο περιοχής Βόρειας Γαλλίας
Περνάμε περιμετρικά από το VOR της Reims και κατευθυνόμαστε πιο νότια προς την κεντρική Γαλλία όπου περιμέναμε
τον καιρό να χειροτερεύει. Παρόλα αυτά η βάση νεφών έφτασε στα 3000-3500' και αυτό μας επέτρεψε να ανέβουμε
σε μεγαλύτερα ύψη νιώθοντας ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ασφάλεια. Το τοπίο παραμένει το ίδιο: εντελώς flat, με
ποταμάκια, μικρά και απομονωμένα δάση, καλλιέργειες με έντονο πράσινο και κίτρινο χρώμα.
Ο καιρός βελτιωνόταν ακόμη περισσότερο με αποτέλεσμα να έχουμε broken στα 4500-5000' και έτσι ανεβήκαμε
ακόμη πιο ψηλά φτάνοντας και στα 4500'. Η ground speed από την αρχή μέχρι εκείνο το σημείο ήταν κολλημένη στα
70-75Kts, ενώ σε ΕΟΠ με 2300RPM έχουμε IAS 115-120MPH! Κρίναμε σκόπιμο λοιπόν να κατέβουμε γύρω στα 20NM
πιο βόρεια για ανεφοδιασμό από ότι είχαμε αρχικά σχεδιάσει.
Ερχόμαστε σε επαφή λοιπόν με το Saint-Yan Approach και ζητάμε άδεια για προσγείωση η οποία εγκρίνεται. Το
αεροδρόμιο του Saint-Yan (LFLN) βρίσκεται μερικά ΝΜ ανατολικά της Saint-Etien, είναι ιδιωτικό αλλά πολύ δραστήριο
αεροδρόμιο.
Μπαίνουμε στο downwind του 33R για προσγείωση στο Saint-Yan, κεντρική-ανατολική Γαλλία.
Αναφέρουμε 10ΝΜ βορείως και στη συνέχεια στο downwind στα 1800' (σαν το Τατόι..). Προσγείωση στον 33R με 20ο flaps,
85-90MPH στην τελική και 12-15Kts cross-wind. Touchdown στις 11:35 UTC και έξοδος στον τροχόδρομο, τροχοδρόμηση για το gas station.
Στο αεροδρόμιο αυτό στεγάζονται σχολές χειριστών και πολλά ιδιωτικά αεροπλάνα και είναι ενδεικτικό της γενικής
αεροπορίας της Γαλλίας. Διαθέτει όλες τις διευκολύνσεις πυροσβεστική, καύσιμο, Πύργο Ελέγχου κλπ. Το μόνο
μειονέκτημα: κανείς δεν μιλάει αγγλικά εκεί...αναμενόμενο..
Το OOSKG έτοιμο για ανεφοδιασμό στο α/δ Saint-Yan (LFLN)
Έτοιμοι με το refueling και το flight plan που είναι πλέον για Μπολόνια. Απογείωση από τον ίδιο διάδρομο στις 12:50 UTC και άνοδος
αρχικά στα 3500' με νότια πορεία. Ο καιρός είναι σημαντικά βελτιωμένος παρόλα αυτά από την μεριά των Άλπεων
πολύ κλειστός και έτσι συνεχίζουμε με νότια πορεία για να βγούμε Κάννες και να δούμε λίγο Μεσόγειο σε ύψος
μέχρι και 7500. Περνώντας
από την κεντρική Γαλλία από περιοχή σε περιοχή, από Information σε Information είμαστε συνεχώς με το χέρι
στο trasponder καθώς διεξάγονται στρατιωτικές ασκήσεις και τα M2000 δεν απέχουν και πολύ από εμάς..συναντήσαμε
σχηματισμούς σε πιο χαμηλά ύψη από εμάς (2000-2500') αλλά σε πολύ κοντινή απόσταση (2-3ΝΜ). Τελικά
αποφεύγοντας κάποια σύννεφα και ορισμένες active περιοχές καταφέρνουμε και φτάνουμε νότια Γαλλία και
περνάμε στα 6500' 2-3ΝΜ βόρεια από Κάννες στις οποίες δεσπόζει το αεροδρόμιο.
Περνώντας από Κάννες στα 6500' με το OO-SKG
Στη συνέχεια ακολουθούμε ανατολική-βορειοανατολική πορεία και περνάμε από Νίκαια στο ίδιο ύψος. Εκεί δεσπόζει
το πελώριο αεροδρόμιο της Νίκαιας που ήταν full of traffic. Ο καιρός είναι καλός προς ανατολή, βόρεια εντελώς
κλειστός από την μεριά των άλπεων και νότια εντελώς καθαρός. Η G/S φτάνει τα 105-108Kts και είμαστε αισιόδοξοι
ότι θα κοιμηθούμε Μπολόνια.
Το αεροδρόμιο της Νίκαιας, Νότια Γαλλία, από τα 6500' με το OO-SKG
Προχωρώντας περνάμε πάντα με βορειο-ανατολική πορεία από το Μόντε-Κάρλο και στη συνέχεια τα σύνορα Γαλλίας-Ιταλίας.
Στη συνέχεια ερχόμαστε σε επαφή με Genova approach, ενώ τα πράματα αρχίζουν να δυσκολεύουν λίγο με τον καιρό
ο οποίος φαίνεται κλειστός στα ανατολικά.
Το Μόντε-Κάρλο του Μονακό από τα 6500' με το OO-SKG
Οι Άλπεις από αριστερά μας φαίνονται μέσα από τα σύννεφα ενώ στο ύψος που πετάμε και μπροστά μας σε λίγα ΝΜ
υπάρχουν σύννεφα που φαίνονται πολύ σοβαρά.
Οι Άλπεις από τα 6500' με το OO-SKG
Αποφασίζουμε τελικά να πετάξουμε VFR On Top περνώντας την περιοχή της Γένοβας, αφού ο Alessio ήταν γνώστης της
ευρύτερης περιοχής, από κάτω μας ήταν θάλασσα και επίσης η θερμοκρασία δεν ήταν πολύ χαμηλή (μόνο -5C). Στα
7500 με τα σύννεφα από κάτω μας η εικόνα είναι βγαλμένη από τον παράδεισο...
VFR On Top στα 7500' με το OO-SKG
...πολύ κρύο όμως πρέπει να κάνει στον παράδεισο!! Η θερμοκρασία είχε φτάσει στους -10C και δυστυχώς για εμάς
μπροστά μας υπάρχουν σύννεφα που φαίνονται για πολύ πιο ψηλά από τα 7500', ενώ πάνω από τα Απέννινα δεν
ξέραμε τί θα βρίσκαμε. Το πήραμε απόφαση λοιπόν ότι κάποιο κρεββάτι μας περίμενε στην Γένοβα εκείνο το βράδυ,
και βρίσκοντας μια τρύπα μέσα στα σύννεφα κατερχόμαστε στα 1000-1200', ενώ η βάση νεφών ήταν στα 1400'.
Γυρίζουμε λοιπόν με δυτική πορεία στη Γένοβα για προσγείωση, μπαίνουμε σε holding για 3-4min 10ΝΜ ανατολικά
του αεροδρομίου και στη συνέχεια ερχόμαστε μακρά τελική στο διάδρομο 29 να κάνουμε check στο ILS!
Long final στο διάδρομο 29 στη Γένοβα, με ILS established.
Short final και προσγείωση με 10ο flaps και 16-18Kts cross-wind αλλά και λίγο ούριο ίσως. Η πόλη στο δεξί μας χέρι
και μπροστά μας φαίνονται βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
Short final στο διάδρομο 29 στη Γένοβα με το OO-SKG
Προσγείωση στις 17:10 UTC, έξοδος στον τροχόδρομο και αναμονή να έρθει το follow-me το οποίο μας οδηγεί και στο χώρο στάθμευσης.
Εντυπωσιακό αεροδρόμιο η Γένοβα, με όχι πολύ μεγάλη κυκλοφορία, η εκπαίδευση επιτρέπεται μόνο στην τοπική αερολέσχη
και ότι και να κάνεις κάποια τέλη δεν τα γλιτώνεις. Το OO-SKG έμεινε 3 βράδια στη Γένοβα αφού ο καιρός δεν μας
επέτρεψε να ξεκινήσουμε νωρίτερα από τις 08/05/2004 ημέρα Σάββατο για Μπολόνια. Απογείωση λοιπόν στις 08/05/2004
ώρα 16:00 UTC από τον διάδρομο 11 με ασθενείς ανέμους, και άνοδος για τα 4500' με πορεία ανατολική. Στα αριστερά μας
η πόλη της Γένοβας σε μια ηλιόλουστη ημέρα τουλάχιστον για την βόρεια Ιταλία.
Η πόλη της Γένοβας από τα 2500', 08/05/2004
Σιγά σιγά αρχίζουν να ξεπροβάλλουν τα Απέννινα στο βάθος και μαζί με αυτά και κάποια σύννεφα στις κορυφές τους
που προς στιγμή μας ανησυχούν. Ανεβαίνοντας στα 7500' και πετάμε για 15min On Top έχοντας όμως πολύ καλή
ορατότητα και επίγνωση του χώρου.
VFR On Top στα 7500' πάνω από τα Απέννινα
Στη συνέχεια ερχόμαστε σε επαφή με το Milano Information προχωράμε μέσα στα Απέννινα όρη.
Οι κορυφές αλλά και μερικές πλαγιές στα Απέννινα είναι χιονισμένες μιας και εκείνες τις ημέρες επικρατούσε
γενική πρωτοφανή κακοκαιρία για την εποχή εκείνη στην Ιταλία.
Οι χιονισμένες πλαγιές στα Απέννινα, 08/05/2004
Μόλις καθαρίσαμε τα σύννεφα από κάτω μας εμφανίστηκαν πανέμορφες κοιλάδες, πλαγιές και οροπέδια που είναι
κρυμμένα μέσα στα βουνά. Το θέαμα είναι απερίγραπτο και η φωτογραφία μόλις το 1% της πραγματικής ομορφίας
μπορεί να μας απεικονίσει.
Τοπίο ανάμεσα στα Απέννινα Όρη, 08/05/2004
Περνώντας τα Απέννινα ακολουθούμε VFR routes & altitudes για Μπολόνια και κατερχόμαστε σταδιακά στα 3500' και στη
συνέχεια στα 2000'. Ο καιρός είναι τέλειος με απεριόριστη ορατότητα, αλλά η ώρα έχει περάσει και ο καιρός στην Νότια
Ιταλία είναι πολύ κακός για να συνεχίσουμε. Πλησιάζουμε Μπολόνια και ερχόμαστε σε επαφή με Bolognia Approach, ενώ
στη συνέχεια περνάμε 2-3ΝΜ δυτικά του Α/Δ της.
Περνώντας 3ΝΜ δυτικά από το Α/Δ της Μπολόνια με το OO-SKG στα 2000'.
Να σημειώσουμε ότι το Α/Δ της Μπολόνια τις μέρες εκείνες ήταν κλειστό λόγω έργων ανακατασκευής του διαδρόμου.
Στη συνέχεια, περάσαμε πάνω από την πόλη της Μπολόνιας και σχεδόν πάνω από το κέντρο σε ύψος 2000', ενώ κάναμε και
μερικές στροφές πάνω από τα πάτρια εδάφη του Alessio...
Η πόλη της Μπολόνια από τα 2000' με το OO-SKG, 08/05/2004
Τελικά κατευθυνθήκαμε λίγο πιο ανατολικά και νότια προς το ιδιωτικό αεροδρόμιο Ozzano λίγο έξω από την πόλη της
Μπολόνια. Αρχικά κάναμε ένα low pass στα 150' για να διαπιστώσουμε την κατάσταση του διαδρόμου και την
κατεύθυνση ανέμου και στη συνέχεια κάνοντας έναν ανοιχτό κύκλο ήρθαμε τελική με full flaps και ταχύτητα
70MPH για short-field landing. Παρόλα αυτά το μήκος του διαδρόμου είναι αρκετά μεγάλο (800m) για το C172.
Το Α/Δ Ozzano της Μπολόνιας από τα 2000'.
Εύκολη και απαλή προσγείωση στο γρασίδι του διαδρόμου 21 στις 17:50 UTC και έξοδος με elevator full πίσω.
Short-final στον διάδρομο 21 του Ozzano της Μπολόνιας.
Το Α/Δ Ozzano της Μπολόνιας είναι ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο με τεράστια υπόστεγα όπου φιλοξενούνται κάθε είδους
πτητικές μηχανές. Εκεί συναντήσαμε από Cessnas 150-172, μέχρι Sirus, Extra 300, R44, ultra-lights, very-lights και
πολλά trikes. Υπάρχει μεγάλη ελευθερία στις πτητικές δραστηριότητες σε αυτές τις περιοχές, χωρίς περιορισμούς σε
ωράρια και σχέδια πτήσεων, ενώ το τοπίο θυμίζει έντονα "Ίκαρο Κωπαΐδας".
Το Α/Δ Ozzano της Μπολόνιας.
Το κλίμα που συναντήσαμε εκεί ήταν ιδιαίτερα φιλικό και πάνω από όλα αεροπορικό. Το OO-SKG έμεινε στο Ozzano
μέχρι και τις 13/05/2004 σε υπόστεγο που πολύ ευγενικά μας παραχώρησαν οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου, μιας και
ο καιρός από 09-13/05 ήταν πολύ κακός με συνεχείς βροχές και καταιγίδες.
Το OO-SKG στο Α/Δ Ozzano της Μπολόνιας.
Στις 14/05/2004 ώρα 13:15 UTC το OO-SKG με πλήρωμα τους Domeniconi Papdakis Alessio και Chiari Massimo, απογειώθηκε
από το Α/Δ Ozzano (από το διάδρομο 03) της Μπολόνιας με κατεύθυνση νότια και ανατολική. Άνοδος στα 2500' και
αυστηρή τήρηση των VFR routes & altitudes. Προσγείωση στο διάδρομο 35 του Μπρίντεζι (LIBR) στις 17:20 UTC. Αναχώρηση
την επόμενη ημέρα 15/05/2004 ημέρα Σάββατο και
ώρα 07:10 UTC από τον διάδρομο 35, άνοδος στα 5500' και Πορεία ανατολική.
Το ferry πλήρωμα του OOSKG
από OZZANO-Τατόι:
Domeniconi Papadakis Alessio (δεξιά), Chiari Massimo (αριστερά στη φωτο).
Προσγείωση στην Κέρκυρα στις
8:40 UTC στο διάδομο 17. Ανεφοδιασμός και αναχώρηση στις 13:50 local Greece για Τατόι από τον 17. Άνοδος στα
2500' λόγω χαμηλής νέφωσης και τελικά
προσγείωση στις 16:20 στο Τατόι στον 03 με υποδοχή από τα μέλη της Αερολέσχης και πολλά σουβλάκια για το
πεινασμένο πλήρωμα!
Το πάρτυ υποδοχής του OO-SKG στο Τατόι 16:20 15/05/2004
Το ΔΣ της Αερολέσχης Μεσογείων θέλει να ευχαριστήσει όλους όσους βοήθησαν με οποιονδήποτε τρόπο να
αποκτηθεί αυτό το αεροπλάνο και να φτάσει στο Τατόι από το Βέλγιο. Ειδικές ευχαριστίες στους Domeniconi
Papadakis Alessio, Κώστα Διονυσόπουλο, Σταθόπουλο Χρήστο, Στάμου Σωτήρη, Ευθυμιάδη Γεώργιο, Chiari Massimo και
φυσικά τον ιδιοκτήτη του Α/Δ Ozzano της Μπολόνια Mr Cortellini Alfredo για την
εξαιρετική φιλοξενία και υποδοχή!